Gisteren, vrijdag 24/05/2013, om 17u00 heeft ons Tientjen Pluchken Teddy afgehaald om het busje af te halen te Wieze. Later op de avond, tussen 19u00 en 21u00, zijn de Ventousekes dan bij Pluchken Teddy thuis gekomen voor het afzetten van de reiskoffers en voor het laden van het busje. De laatste afspraken voor de afreis worden gemaakt bij een lekkere tas koffie, een fris pintje of Orvaliumeken.
Deze morgen, zaterdag 25/05/2013 tussen 04u00 en 05u00, komen de Ventousekes opnieuw samen te Hofstade. Hofstade slaapt nog en het is buiten goed fris, zo'n 3 graden. De fleece-truien of de capuchon-truien zijn onontbeerlijk.
Na een kort afscheid van de dierbaren, die thuis achterblijven, vertrekken wij vol goede moed richting Frankrijk.
De heenreis verloopt heel vlotjes, de aflossingen van de bestuurder gebeuren tijdig en er wordt voldoende rekening gehouden met de rusttijden. De ambiance zit er goed in en in het busje wordt er behoorlijk wat afgelachen.
Tijdens de rit hebben wij verschillende weersomstandigheden meegemaakt : lichte regenval, stortbui en hagelbui te Lyon en uiteindelijk een stralend zonnetje te Mollans-sur-Ouvèze (14 graden).
De Mont Ventoux is duidelijk te zien, evenals de aanwezigheid van sneeuw op de top.
Omstreeks 16u30 komen wij aan in onze vakantiewoning "La Piélardière". Het voelt aan als een thuiskomen. Na onze aankomst zijn de voertuigen in een mum van tijd uitgeladen. Het inrichten van de kamers en het opmaken van de bedden verloopt al even vlot.
Enkele durvers : ons Duvelken en ons Krollekopken nemen zelfs een duik in het frisse water (+/- 2cm) van het zwembad. Nadien nog even opdrogen aan de kant van het zwembad in een deugddoend zonnetje.
We danken onze reismascotte Manolito voor het goede verloop van onze toch wel vermoeiende dag.
Wij kijken al uit naar morgen : de aankomst van onzen Roland met de TGV te Avignon en van de verkenningsrit vanuit Sault.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten