maandag 20 mei 2013

The Trebble ... a never ending story ...

<december 2012>
Tijdens het kerstdiner van de Ventousekes is er beslist om "The Trebble" (de Mont Ventoux oplopen via de drie verschillende toegangswegen) af te werken. Na Bédoin en Malaucène zou dit jaar dus logischer wijze Sault moeten volgen, maar hier wringt nu juist het schoentje. De meningen zijn verdeeld waar dit jaar zal gestart worden. Wordt zeker nog vervolgd ...
<januari - februari - maart 2013>
Naar jaarlijkse gewoonte wordt er ook dit jaar aan reissparen gedaan, de vakantiewoning "La Piélardière blijft de uitvalsbasis voor onze uitstapjes. Ons Anneken, ons Chouken, ons Paparazzi Chantieken en ons Bacchusken gaan dit jaar niet mee naar het zonnige Zuiden. Het busje is reeds besproken, enkel het extra vervoer (1 of 2 auto's) moet nog definitief besproken worden. Er moet ook nog duidelijkheid komen over het feit of er op de aanhangwagen met motorfiets extra fietsen kunnen bevestigd worden. 
Ons Marksken - de halve trouwboek van ons Duracelleken gaat mee als begeleider, hij wordt hierbij bijgestaan door Onzen Roland. Ons Kwebbel is gevraagd om als verpleegster mee te gaan gelet op de afwezigheid van ons Chouken, het zal wel een running nurse worden aangezien ons Kwebbel ook de Ventoux mee wil oplopen. Ons Toerenbijoeken reist mee naar Frankrijk als loopster. De Ventousekes zullen net zoals vorig jaar met z'n dertienen zijn.
Onzen Roland neemt dit jaar de begeleiding van de lopers voor zijn rekening. Tijdens de tweede Bergtoppenvergadering is hem gevraagd om ons klaar te stomen voor de "Loop van Vlaanderen - 50K" waaraan wij - ons Toerenbijoeken, ons Peiresaucisken en ikzelf - willen deelnemen. Ons Duracelleken, ons Duvelken, ons Krollekopken en ons Tientjen houden het bij 25K. Ons Kwebbel zal zich hoogst waarschijnlijk aansluiten bij het viertal.
Door ziekte en door andere kleine ongemakken heeft niet iedereen zich optimaal aan het trainingsschema kunnen houden.
<maart - april 2013>
Deze maanden staan in het teken van de "Loop van Vlaanderen"; de Ventousekes willen in de Vlaamse Ardennen niet afgaan als een gieter en bijkomend zien zij deze uitdaging ook als een uitstekende voorbereiding voor The Trebble.
In aanloop van de "Loop van Vlaanderen" heeft ons Peiresaucisken met succes deelgenomen aan de marathon van Parijs, ons Toerenbijoeken van haar kant heeft de marathon van Antwerpen succesvol uitgelopen. Beiden zijn goed bezig en verkeren in bloedvorm, zij zullen in Oudenaarde te duchten tegenstanders zijn.


Zondag 28/04/2013 is het dan zover de eerste editie van de "Loop van Vlaanderen" start om 10u00 vanop de markt van Oudenaarde, verschillende heuveltoppen uit de Ronde van Vlaanderen maken deel uit van mooie parcours door de Vlaamse Ardennen. Ons Duracelleken, ons Duvelken en ons Krollekopken schrijven zich in voor de 25km. Ons Toerenbijoeken, ons Peiresaucisken en ikzelf schrijven zich in voor de volledige 50km, weliswaar een stap in het onbekende. Tijdens het inschrijven hebben wij zelf een BV tegen het lijf gelopen : Michel Wuyts - sportjournalist bij de VRT.
De resultaten voor de 25km zijn schitterend : ons Duracelleken - 2:26:47; ons Duvelken - 2:54:44 en ons Krollekopken - 2:54:46. De resultaten voor de 50km moeten niet onderdoen : ons Peiresaucisken - 6:31:17; ons Pluchken Teddy - 6:15:17 en ons Toerenbijoeken - 6:04:44.
Ondanks de pijnlijke spieren achteraf ben ik toch helemaal verkocht voor deze mooie wedstrijd, ik heb genoten van het parcours en de mooie omgeving.


<mei 2013>
Opnieuw focussen naar het doel van onze trainingen van de afgelopen maanden : The Trebble.
Onzen Roland heeft de trainingsschema's voor de laatste weken overgemaakt.
Het aftellen is nu pas echt begonnen. De tijd vliegt voorbij en het vertrek naar Frankrijk komt snel dichtbij.
Iedereen kijkt wel uit naar de uitdaging, de reis en de dagen in de Provence.
Wordt vervolgd ... .


Geen opmerkingen:

Een reactie posten