vrijdag 31 mei 2013

Marktbezoek Carpentras ... GR9 - Propiac - Beauvoisin ... wijnproeven bij de bio wijnboer

Vandaag zijn de Ventousekes terug vroeg opgestaan, de reden was enerzijds het bezoek aan de markt van Carpentras en anderzijds een wandeling via zowel een GR- als een PR-pad vanuit Propiac via Beauvoisin terug naar Propiac.
Ons Marksken had ons Zoignapken, ons Cindieken en ons Kwebbel onder zijn hoede om in de voormiddag naar de wekelijkse markt te Carpentras te gaan. Na de middag is hij nog een ritje met de motorfiets gaan maken in de omgeving. Ons Cindieken is thuis gebleven en ons Zoignapken heeft samen met ons Kwebbel een wandeling gemaakt.


Ons Krollekopken en ons Toerenbijoeken hebben dit jaar de Ventousekes op sleeptouw genomen voor wat betreft de wandelingen. Ons Oskaarken, ons Tientjen, ons Duracelleken, ons Duvelken, ons Peiresaucisken en ons Pluchken Teddy hebben van elke wandeling genoten, ook van deze van vandaag.
Op vraag van ons Kwebbel was er een wandeling op de flanken van de Ventoux voorzien, doch op het laatste moment is toch voor een minder zware wandeling gekozen.
De wandeling is gestart in Propiac en zou na zo'n zestal uur ook eindigen in Propiac. Gedurende deze wandeling zouden de Ventousekes verschillende hoogtemeters maken en zouden verschillende weidse uitzichten aanschouwd kunnen worden.



@Bacchusken : ons Duracelleken, ons Krollekopken en ons Oskaarken zijn echt héééél goe bezig ... wat een tempo houden zij erop na. Amaai ons frak, zij waren amper bij te houden (zie bewijs hierna)!!! Altijd de kop trekken.


's Middags hebben de Ventousekes halt gehouden op de top van de Montagne de Linceil. Het panoramisch uitzicht dat wij hier te aanschouwen kregen was zowel mooi, als adembenemend.





Deze avond nog even een bezoekje gebracht aan de bio wijnboer te Mollans sur Ouvèze.
Tegen 20u00 hebben de Ventousekes gereserveerd in een restaurantje te Crestet om hun geslaagde vakantie af te sluiten.
2013 is weer goed meegevallen, gewoon schitterend.
Bedankt iedereen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten