zondag 26 mei 2013

Fête des mères ... de aankomst van ons Oskaarken ... verkenning van het parcours vanuit Sault

Blijkbaar is in Frankrijk 26/05/2013 de feestdag van alle moeders. Het ontbijt van de Ventousekes was dan ook wat aangepast en een ietsje uitgebreider dan normaal, er waren croissants en koffiekoeken met chocolade.
Tijdens het ontbijt is de dagplanning besproken.
Ons Tientjen is samen met ons Zoignapken, ons Cindieken en ons Kwebbel boodschappen gaan doen in Vaison la Romaine.
Ons Duvelken heeft de begeleiding op zich genomen van een korte wandeling naar het dorp van Mollans sur Ouvèze. Ons Krollekopken, ons Peiresaucisken, ons Marksken, ons Duracelleken, ons Toerenbijoeken en ons Pluchken Teddy de deelnemers aan deze korte wandeling.


Ons Duvelken heeft ons op een professionele wijze begeleid, dit dankzij zijn Garmin wandel gps.
Het enige nadeel was het feit dat ons Duvelken niet over een topografische kaart beschikt waardoor hij ons enkel via de gewone wegen kon begeleiden. De wandeling ging echter over onverharde wegen, op een bepaald ogenblik zijn wij door dik en dun moeten gaan om terug op een te bewandelen pad te komen.
Na een klein uurtje wandelen zijn wij uiteindelijk in het centrum van Mollans sur Ouvèze aangekomen en hebben wij kunnen genieten van een verfrissend drankje op een terrasje.


Na een snelle hap zijn wij met z'n allen vertrokken richting Avignon, ons Marksken heeft met zijn motorfiets achter gereden. Omstreeks 14u38 stipt is de TGV vanuit Brussel aangekomen in het station van Avignon.


Ons Oskaarken - Rolands bijnaam naar de trainer van de kampioenen, Oscar Crucke - had gelukkig zijn trein 's morgens niet gemist na een lange nacht feesten.


Vanuit Avignon zijn wij via de Gorge de la Nesque richting Sault gereden voor onze verkenningstocht van het parcours.
Eenmaal in Sault was het aanschouwen van de kale berg en de start van parcours voldoende om in lichte paniek te schieten. Tijdens de verkenning zelf wijzigde de mening van anderen met betrekking "de mietjes kant".
Hopelijk zullen wij van de uitzichten kunnen genieten tijdens onze uitdaging. De omgeving is adembenemend.



Boven op de Mont Ventoux was het 3 graden en stond er een stevige wind.
Terug in Mollans hebben wij genoten van een lekkere kip met pasta en verse groenten.
Morgen staat een zware sportieve dag op het programma. Wij denken eraan om rond 11u00 vanuit Sault te vertrekken voor een traject van 26 kilometer. De speculaties onder de lopers is volop aan de gang.


We have a dream ...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten