woensdag 29 mei 2013

Verstopte afvoerbuizen - part 2 ... GR9 - Gorges de la Nesque

Deze morgen waren de Ventousekes nog eens vroeg uit de veren, de reden hiervan was : een wandeling van ongeveer 6 uur. Ons Marksken en ons Cindieken bleven thuis om boodschappen te doen en voor de werklieden die langs zouden komen voor de verstopping van de afvoerbuizen. De vorige herstelling was blijkbaar niet afdoende geweest. Ook de vaatwasser had het ondertussen begeven, deze zal worden vervangen door een nieuw toestel.
Samen met ons Oskaarken ben ik 's ochtends naar de bakker gereden om verse broden te halen, zowel voor het ontbijt als voor het lunchpakket tijdens de wandeling.
Ons Krollekopken had samen met ons Toerenbijoeken een wandeling gevonden in en rond de Gorges de la Nesque met vertrek en aankomst in Monieux.
Omstreeks 09u45 zijn de Ventousekes vertrokken richting Monieux. Om 10u30 zijn wij in Monieux aangekomen en kon de wandeling starten.


Iedereen was voorzien van een rugzak met zowel gemeenschappelijke bevoorrading, als persoonlijke zaken.


Onmiddellijk na het vertrek kregen de Ventousekes een serieuze klim te verwerken, ons Duvelken moest even naar adem happen. Het tempo wordt een beetje aangepast en even later kunnen wij met z'n allen genieten van de prachtige omgeving en de uitzichten.



Tijdens de wandeling zijn de Ventousekes opnieuw getuige geweest van een mooie fauna en flora.





Naar jaarlijkse traditie dienden de Ventousekes tijdens deze wandeling de Nesque over te steken. De oversteek is vlot en zonder problemen verlopen, iedereen is droog aan de overzijde geraakt.



Na een snelle lunch uit het vuistje op een rustig plekje met een panoramisch uitzicht op de Gorges de la Nesque zetten de Ventousekes hun wandeling verder.


Na een tocht van 6 uur komen de Ventousekes terug aan te Monieux, het vertrekpunt van hun wandeling. Wij hebben genoten van deze dag en opnieuw hebben wij het getroffen met het weer, het was zonnig maar frisjes door een bij momenten stevige wind.


Bij onze thuiskomst hadden ons Cindieken en ons Marksken alles in gereedheid gebracht voor een lekkere gourmet.


@Bacchusken vanwege ons Duracelleken, ons Krollekopken en ons Oskaarken

weir zen goe bezig ...










Geen opmerkingen:

Een reactie posten