dinsdag 28 mei 2013

Verstopte afvoerbuizen ... bezoek markt Vaison La Romaine ... Marokaans etentje

La Piélardière is vandaag heel rustig en later dan gewoonlijk ontwaakt. Niet te verwonderen na de sportieve prestaties van gisteren op de flanken van de Kale Berg.
In Mollans sur Ouvèze is het bewolkt, het heeft ook al een beetje geregend.
Tijdens het ontbijt zijn de Ventousekes vrij stilletjes, de strijdbijlen zijn duidelijk begraven. Er wordt afgesproken om met z'n allen naar de markt in Vaison La Romaine te gaan.


Ons Kwebbel komt plots melden dat er problemen zijn in de slaapkamer van de meisjes. Het water in de douche en van het toilet stromen onvoldoende weg. Ons Marksken wordt er bijgehaald maar hij kan het probleem niet onmiddellijk oplossen. Ondertussen hebben ons Marksken en ons Pluchken Teddy het putje gevonden, het is onmiddellijk duidelijk dat het om een ernstige verstopping gaat. De verantwoordelijke van het huurhuis wordt opgebeld en er wordt beloofd dat er iemand zal langskomen om het probleem op te lossen.
Met een klein hartje vertrekken de Ventousekes naar Vaison La Romaine. 


De Ventousekes bezoeken de ganse markt. Er wordt zowel voeding, als producten voor persoonlijk gebruik aangekocht. Van het rondlopen hebben de Ventousekes honger gekregen.
Tijdens het wandelen hebben de Ventousekes verschillende restaurantjes gewikt en gewogen, uiteindelijk is onze keuze gevallen op : "Thé à la Menthe" een Marokaans restaurant. Ons Bacchusken en ons Chouken hebben vorig jaar nog hun uiterste best gedaan om hier eens te komen eten. Vandaag hebben de Ventousekes duidelijk meer geluk gehad, het was mogelijk om er met z'n allen te eten. De tajines en de couscous werden gesmaakt, het was voor de meeste Ventousekes een lekkere ontdekking.




Iedereen heeft zoals jullie kunnen opmerken zijn bordje leeg gegeten.
@Bacchusken en Chouken : het is een echte aanrader, om je vingers van af te likken.
Ondertussen is het ook beginnen regenen.
Thuisgekomen heeft ons Duvelken het namiddag programma voor zijn rekening genomen : de wii. Na een kleine verkenning van de verschillende mogelijkheden wordt er gestart met een wielerwedstrijdje. Ons Peiresaucisken  heeft de spits mogen afbijten, ons Tientjen is de tweede die het eens mag proberen.



De sfeer is opnieuw optimaal, er wordt behoorlijk wat afgelachen.


2 opmerkingen:

  1. Ja Ventousekes nu raakt ge mijn hart,
    die tajin had ik absoluut willen bij zijn.
    Ik was al bang dat Krollekop zou honger lijden zonder Choucken en mezelf.
    Karin vergeet de wijn niet mee te brengen hé!

    Bacchus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En welgemeende felicitaties voor de echte berghelden!
    Krollekop remember " bergen zijn om op te wandelen en niet om op te lopen "

    grts Bacchus

    BeantwoordenVerwijderen